látnivaló

Kirándulás a Bükkben

A következő jónéhány bejegyzésben egy virtuális kirándulásra hívom a látogatót a Bükkbe. Az országos kéktúra bükki szakaszát szeretném most itt megosztani, főleg képekben, de rövid hozzászólásokkal azért fűszerezve. Utunkat a fővárosból, Budapestről kezdtük. Korán kell felkelni, hogy már délelőtt e gyönyörű hegyek lábánál találjuk magunkat. Közvetlen busz is indul Szarvaskőre a Stadionok buszállomásról, Egeren át. Szarvaskőnél térünk rá az országos kék jelzésre, a buszmegállóval szemben találunk egy mini kocsma-bolt együttest, itt tudunk pecsételni. Aztán irány fel Szarvaskő-várába.

Szarvaskő vára a faluból:

Kilátás a Szarvaskőre

Miután felkapaszkodtunk a meredek ösvényen, fáradságunkért cserébe megkapjuk ezt a gyönyörű kilátást a falura:

Bükk turistatérkép

Bükk turistatérképNe nagyon induljunk el térkép nélkül nagyobb túrára, kisebbre is csak akkor, ha ismerjük a környéket. Érdemes olyan térképet venni, amelyik rövid leírással szolgál a látnivalókról, településekről, faunáról, flóráról, így még inkább színesíteni tudjuk a kirándulásunkat. Készülve a túrára, vagy odafelé, esetleg a túráról hazafelé menet utólag is jó elolvasni, hol is jártunk, mi a története a helynek. De a legjobb ott és akkor felolvasni a társaságnak. Szóval térkép kell, nincs mese, anélkül el sem indulunk, vagy ha igen, nagy eséllyel eltévedünk. Túránk kiindulópontjának válaszhatunk egy nagyobb város (Eger, Miskolc), de akár bebuszozhatunk beljebb is a hegységbe. Ezt a kéktúra szakaszt csak ajánlani tudom, amit mi bejártunk. Ha a kékre készülsz, elég venned egy Kéktúra turistatérképet, ilyen is van. Ez csak az országos kék vonalát követi, szóval ha le akarsz térni a kékről, kell a Bükk térkép is. Márpedig bőven van még látnivaló a Bükkben a kék vonalán kívül is, elég ha csak megemlítem Lillafüredet… Szóval lesz itt még bejegyzés a Bükk.blog.hu-n ;) De ahhoz menni kell, látni kell, fényképezni kell…

Kilátás a Tar-kőről

A pecsételőhely a barlangszállás ajtajában